איך לבחור ציוד אילוף לכלבים
ספטמבר 10, 2022 מאת עורך 0

איך לבחור ציוד אילוף לכלבים

כלבים הם חיות להקה והם באופן טבעי מחפשים מנהיגים או רוצים שיובילו אותם. מסיבה זו, רצוי להציב להם גבולות ולחנך אותם כדי שלא יהפכו לשתלטנים בבית. השתמש בציוד לאילוף כלבים כדי לעזור לכלבים להבין וללמוד פקודות שונות. ציוד אימון מקצועי לכלבים מאפשר לאמן את כל סוגי הגזעים בצורה טובה מאוד. על מנת להגיע לתוצאות אפקטיביות, כל מה שנדרש הוא הציוד וההתמדה הנכונים.

באיזה ציוד לאילוף כלבים ניתן להשתמש לאילוף

לפני שנסביר כמה מנקודות השיא של אילוף כלבים, נסביר כמה מסוגי הציוד שיכולים לעזור. ציוד אילוף כלבים הזמין למאמנים מקצועיים או לבעלי כלבים כולל:
1. קליקרים – המכשיר כולל כפתור שבלחיצה מייצר קליק או קליק. מטרת הקלקר היא לתפוס את תשומת ליבו של הכלב ברגע הנכון. הפניית תשומת הלב של הכלב עוזרת לו ולמאלף להישאר ממוקדים במטרה. הכלב לא "מתפשט", הוא מבין שעליו לציית לפקודות כמו "שב", "רד", "הרגליים שלי", "לך להביא".
2. שקיות חטיפים – אימון סטנדרטי המבוסס על חיזוק חיובי. כאשר כלב מבצע פעולה רצויה בצורה נכונה, עליו לשייך פעולה זו לדבר טוב. מתן חטיפים הוא דוגמה לחיזוק חיובי. ציוד עזר כולל תיק או פאוץ' שמתחברים לחגורת המותן. בשקית מניחים פינוקים מוכנים לשימוש.
3. ציוד חקר – ציוד המשמש לעתים קרובות להכשרה מקצועית. במקום זאת, פריטים עשויים מסוגים שונים של חומרים שכלבים צריכים להריח ולמצוא לאחר שהם נקברו במקום המסתור האידיאלי.
4. ציוד לאילוף כלבים, למתקדמים – פריטים נוספים שניתן להשתמש בהם לאילוף, לרוב מתקדמים. למשל שרוולי אימון, דגלי מסלול, מקלות וחפצי כלב שיש להחזיר למאמן, מכשולים וגדרות, ביגוד מיוחד לאימון הגנתי וכו'.

עקרונות כלליים של אילוף כלבים

כמה עקרונות חשובים שיעזרו באימון:
פקודות ושפת גוף – צריכות להיות תקיפות ותקיפות.
ציוד איכותי – בחרו ציוד איכותי להדרכה.
התמדה – איכות ותוצאות טובות נבנות לאורך זמן.
מפשוט לכבד – התחילו בפקודות פשוטות ועברו למשימות מורכבות יותר רק לאחר שהכלב למד זאת.